Header Ads

Masa belajar dulu

Ketandusan idea entri terbaru, selak-selak entri dulu-dulu. Baru saya perasan, blog ni dahulu hidup dengan hasil kerja grafik. Dulu! Tapi kini tidak lagi. Sekarang asyik entri Fotografi. Bilalah ada masa layan grafik semula?

Masa belajar dulu semua ada masa. Semua nak cuba sampai jadi master;

Dulu ada je masa layan Photoshop,
Dulu banyak masa layan VideoStudio,
Sempat je cuba After Effects, Flash, HTML, CSS...
Dulu!
Masa belajar dulu!
Tapi bila dah kerja, semua tu tak sempat.
Semua kemahiran dah berkarat,

Belajar dulu aliran sastera,
tapi gila2 kat multimedia,
ramai yang tersalah,
terutama yang baru kenal,

"Pelajar multimedia?"
"..Sains komputer?"

Tak.
Aliran sastera.

"Owh."
.
.
.
.
.
.
Bilalah ada masa nak layan itu semua?

3 comments:

  1. Same lah... Kalau dulu penh dengan kata2 munge2 tapi sekarang jiwa dah tamo bertutur kata jiwa lagi ... Hahaha sudahnya alih minat pada capturing picture ajer... Yg penting hadooooo haha

    ReplyDelete
  2. @ch000tz axoera ヅ: Dulu tinta banyak menutur bahasa jiwa... sekarang biar gambar yang bicara; menghurai cerita, menterjemah rasa.

    ReplyDelete

Powered by Blogger.