Header Ads

Beruang Masih Sayang Kamu


Aku masih di sini,
Menunggumu,
Aku masih di sini,
Mengenang kisah lalu,

Di hati ada cinta,
dari dulu,
Di hati masih rindu,
Walau musim terus berlalu,

Cintaku tetap utuh,
Walau jasad telah lusuh,


ibnuismaini,
201206180648MY

---------------

Puisi di atas sekadar catatan biasa, bukan cerita saya, bukan cerita sesiapa. Sekadar nak sesuaikan dengan gambar.

Gambar kat atas saya snap lewat petang semalam sementara menunggu giliran potong rambut. Kebetulan ada teddy bear lusuh di pangkin tempat saya menunggu.

Cuba untuk menyampaikan rasa 'loneliness' menerusi gambar tu. Tak tahulah pembaca boleh rasa atau tidak 'perasaan' itu. Sebarang komen dan cadangan korang amat saya hargai.


p/s: Teddy bear dalam bahasa Melayu apa, ya?

7 comments:

  1. suka la tgk teddy bear tu..comel.

    ReplyDelete
  2. Teddy tu patung kalau tak silap .
    So, teddy + bear = patung beruang .
    Xtau la betul ke tak . men teka je/ hahaha

    # gambar semua cantik2 :) Pandai snap !

    ReplyDelete
  3. @CikNana: Teddy bear lusuh dan comot pun comel lagi, kan. :p

    @Yasmin Aris: Thanx, Yasmin.

    ReplyDelete
  4. so cute that teddy! hehehe :)

    ReplyDelete
  5. nice kat ibnuismaini tu. bokeh dia comel2 je :)

    ReplyDelete
  6. jiwang karats lah jugak kannnn kekeke

    ReplyDelete
  7. @LoveBug: thanx, Cha. Bokeh bersaiz comel sebab bukaan aperture kit-lens ni tak cukup luas.

    @ch000tz axoera ヅ: karat tu mahal, tau. :p

    ReplyDelete

Powered by Blogger.