Kawal Pergerakan, Kawal Tindakan

hitung hari bebas keluar rumah
PKP fasa 2 - Bila boleh keluar main?

Sepatutnya bila semua orang kena berkurung kat rumah, duduklah diam-diam, duduk elok-elok. Kita ni macam kena grounded, tahu tak? Ada beberapa kebebasan ditarik. Kena muhabasah diri, kena berfikir yang baik-baik, kena cakap yang elok-elok, jangan buat tindakan bodoh.

Dahlah orang sibuk risau, panik, macam-macam benda nak fikir. Ada juga tu yang buat hal kat dunia maya. Cakap tak fikir panjang. Golongan tertentu dapat bantuan ada yang iri hati, membahan, merendah-rendahkan level orang. Ada golongan tertentu pun nak juga perhatian, khusus, dakwa mereka pun banyak berjasa. Adoyai. Biasanya orang yang ikhlas buat jasa ni dorang tak sebut-sebut pun jasa mereka tu, orang keliling yang iktiraf benda tu.

Ada yang bagi nasihat, tegur (macam kasar sikit tapi, padu!) beramai-ramai terasa. Tak mention nama sesiapa pun tapi, terasa. Terasa tu maksudnya mesej sampai, sepatutnya difikir-fikirkan dan berubah... ini tidak... ajak bash berjemaah; keluar isi perut masing-masing yang tersorok selama ni. Dah jadi berpanjangan pulak. Adoyai.

Sudah-sudahlah.

Post a Comment

0 Comments