Header Ads

Bila Lagi?


"Bila lagi?"

Selalu sangat dengar frasa tu belakangan ni. Terasa seperti semua orang berpakat-pakat aju soalan yang sama. "Bila lagi...? Bila lagi...?" Bila lagi apanya? Soalan tergantung tapi, dah boleh agak. Pasal kahwinlah tu.

Mana-mana pergi tiada lain, soalan berbau jodoh-kahwin menjadi soalan wajib. Terutama apabila berjumpa saudara-mara yang berpangkat pakcik-makcik. Kawan-kawan pun sama! Dah macam trending pun ada.

bahagia seiring sejalan
Seiring berjalan, senada melangkah.

Membelek gambar ini sewaktu diabadikan penghujung 2012 yang lalu tak semena-mena suara kecil dalam hati turut menyoal "bila lagi?" "Bila lagi, bila lagi, bila lagiiiii???! Semua orang tanya, bila lagi ni?"

ErkKk...!
Dah sampai serukah kiranya? hahahadoi.

.
.
.
.

Sedang sibuk bekerja dan belajar. Tak sempat nak fikir itu semua. Kerja (dan assignment) melambak. Mana ada masa! Cuba bagitahu bila masa nak fikir tentang kahwin?

.
.
.
.
.

A-L-A-S-A-N.

.
.
.

Saya tahu.

Em... kalau ada masa terluang nanti saya fikirkan bila, ya? Tengoklah.

22 comments:

  1. sweet kaki melangkah sama je gerak..semoga ad amasa nk fikir..ehehe...bila lagi?ahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. sweet! ya, itulah perkataan yang saya tak mampu nak cakap masa tgk gambar ni.

      Delete
  2. hihihihi mas yg nak ke 23thn ni pun kawan2 dah mention2..coz kawan2 sbaya da rmai beranak pinak..hihiihi..lum jmpa jodoh n tak jumpa calon << tuh je la jawapan yg mas mampu bagi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. selalu ditanya pun pening juga nak ulang2 jawapan.

      Delete
  3. hahaha tiba tiba kat chatbox 'awak bila lagi' pelik kita! :D

    ReplyDelete
  4. haha biasa lah tu soalan seiring usia.. haha dh kawin kangditanya bila nk ada baby.. :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul! soalan bocor ni. dah boleh sediakan jawapan siap2. ahah.

      Delete
  5. moga dipertemukan dia buat awak :)

    P/S: perlu buat sepanduk mungkin? :P

    ReplyDelete
  6. haha..nti smpailah seru tuh..byk kn brdoa^^

    ReplyDelete
  7. hahhh.. dah boleh dah cari calon tu... :)

    ReplyDelete
  8. Replies
    1. Semoga bertemu jodoh yg baik. amin~ tQ. ^_^

      Delete
  9. sabar ye.. lumrah la tu. kdg2 org yg duk tnya ni pun satu hal, kdg2 melampau kan...? bukan sesajer tnya tapi ke arah memerli kita. bila lambat kawin, disindir, bila lambat dapat anak pun disindir... hrmm...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha. kadang2 ada jugak rasa begitu. sabar je.

      Delete
  10. Selalu sangat kan org tanya mcm tu.

    P/s : Jarang pulak org tanya 'Bila agaknya kita nak meninggal, dosa pahala pun masih sangkut2 lagi'

    hihi ;) gurauan

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul juga tu. bila agaknya amalan nak dipertingkatkan? -muhasabah.

      Delete
  11. biasalah tu.. bila jumpa makcik2 kt kg semua tanya soalan mcm tu. tp bukan psl kwin lah.. dah ada bf ke belum? tp nsb baik mak tlg back up kan.. bljr dulu, baru fikir semua tu.. hehe ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedang belajar pun boleh 'tengok2' dulu. Hehe~

      Delete
  12. sweet ya..haha..bile lagi???soalan yang sama ditanya kat awak
    Biasalah orang yang bertanya tuh terlebih prihatin nak tak nak kene berdepan dengan kenyataan hidop..selamat ya!

    ReplyDelete

Powered by Blogger.