Header Ads

Lagu dan Penampilan Tiada Kaitan Ke

Saya tak pastilah pandangan saya ni betul atau tidak tapi korang rasa sesuai ke berpenampilan seksi tapi menyanyikan lagu ketuhanan? Sesuai ke korang cakap tentang Tuhan, agama, dosa, insaf, kat orang tapi pakai baju ketat, dedah sana-sini? Sesuai ke masa tu?


hiburan_idola kecil 4


Sesuai ke peserta Idola Kecil Musim ke-4 berpakaian tidak berapa nak 'sesuai' tapi menyanyi lagu dakwah, lagu ketuhanan semalam? Korang rasa kena ke pakaian dengan tema mereka semalam? Takde perunding fesyen?


A: "Alah, lagu je. Yang penting vokal, pakaian tak penting mana."
B: "Ye tak ye gak, kan?"

Suara korang merdu? Boleh mengaji? Saya cadangkan masuk pertandingan nasyid atau nazam kalau ada peluang dan silakan pakai mini skirt dan baju ketat terbonjol-bonjol sana sini semasa bertanding. Sesuai??

Dah, tu je nak luahkan. Takde idea. Thanx sebab sudi baca pandangan yang macam kolot ni.

19 comments:

  1. hish!..nak nyanyi lagu ketuhanan...pakailah baju sopan sikit...nanti budak2 tue tak tahu nak beza....betul tak??

    ReplyDelete
  2. niat tak menghalalkan cara.
    dari kecik la kena pupuk dan didik
    sebab tu wujudnya melentur buluh biar dari rebung :)

    ReplyDelete
  3. urm , betul tu ,.. patutnya kena bersesuaian dengan tema lah , bagilah budak2 ni pakai baju sopan2 sikit .. baju kurung ke nampak la manis sikit ..

    ReplyDelete
  4. tak sesuai langsung..huhu..mcm mempersendakan agama pun ade mcm tu..sama jgk mcm nk bina masjid(kawin), bukan main pakai seksi seksa espcially for artists..adoiiii

    ReplyDelete
  5. tak patut sebab macam mempersenda agama. harap mereka lebih alert.

    ReplyDelete
  6. time kecik2 ni la nak ajar cara berpakaian yg sopan kan...

    ReplyDelete
  7. memang la budak2 tu kecik lagi..tapi masing2 dah mumayiz kan?
    aiseyman..janganlah jar budak2 benda yang terpesong dari agama..

    ReplyDelete
  8. pakai tudung sambil main gitar pun x berapa sesuai juga rasanya..

    ReplyDelete
  9. mmg sepatutnya melentur buluh biar dari rebung....
    dh la pakaian langsung tak kena ngan tema

    ReplyDelete
  10. betol tu..pakai la sopan sikit..
    haishh..mende remeh temeh tu senang sangat nk pikir sebenarnye..
    tp bile x pikir ni la jadinye.. yg remeh temeh boleh jadi bukan remeh temeh..
    huh!

    ReplyDelete
  11. kaitan..xkan la lagu rock tapi pakai style dangdut.hihihi

    ReplyDelete
  12. Tak patot tak patot...Kalo nyanyi lagu ketuhanan biar lah bersopan sikit.seolah2 mcam tak hormat jew.^^

    ReplyDelete
  13. setuju2..ntah pah pew jer...xpatut tul..xkan la dorang lepas pandang jer kot

    ReplyDelete
  14. salam ukhwah...1st time datang dan follow =)

    ReplyDelete
  15. tak pernah tengok pun. haha
    memang tak patut. T_T
    mana tah pegi alim ulama, mufti. majlis agama Islam. sedih, takut pun ada

    ReplyDelete

Powered by Blogger.