Header Ads

Hijrah & Azam bersama

Selamat Tahun Baru; Salam Maal Hijrah 1433H, saya ucapkan kepada readers, followers, stalkers Islam di luar sana.

HIJRAH. Hari ni kita sambut tahun baru menurut kalendar Islam dan sekaligus merupakan kesinambungan dalam memperingati peristiwa Hijrah Rasulullah S.A.W.

Jom follow Rasulullah, jom kita berhijrah!
Hijrah ke mana?
Daripada yang buruk kepada yang baik, daripada yang baik kepada lebih baik. (Daripada senget kepada tak berapa senget, daripada selekeh kepada macho bergaya, anggun menawan. Daripada nakal kepada lebih sopan.)

AZAM. Tahun baru selalu dikaitkan dengan azam baru. Jomlah tajdid (perbaharui) sekali azam kita tahun ni. Pasang azam yang lebih baik dan tak perlu banyak. Banyak-banyak tapi tak terlaksana nak buat apa, kan?

Azam saya?
Saya berazam untuk jadi pendidik yang baik. (Cewah, nampak matang tak azam camni?)

Pendidik tak semestinya kena berjawatan sebagai cikgu. Banyak cara mendidik;

Dengan menulis boleh juga mendidik (termasuklah blogging). Sambil menulis sambil mendidik. Jauhi entri2 sampah. Ops!

Melalui perkahwinan pun boleh mendidik. WHAT?? Itu cerita orang dewasa, budak-budak tak perlu sibuk, OK?

So, apa pula cerita hijrah & azam korang tahun 1433H ni?

15 comments:

  1. salam penghijrahan jugak :) ..
    mawar berhijrah dari yg pudar >> segar.. dari yg layu >> mekar .. dari yg lemah >> utuh hatinya .. ^_^ moga di permudahkan segla urusan ..

    ReplyDelete
  2. Bagus la, sekurang-kurangnya ada matlamat setiap tahun kan... Bagus2...

    ReplyDelete
  3. azam aku nak dapat kerja lebih baik

    ReplyDelete
  4. Salam Maal Hijrah .. Moga Hari Ini Lebih Baik Daripada Semalam..

    ReplyDelete
  5. salam maal hijrah ye.
    azam mas,nk keje lik.ha3

    ReplyDelete
  6. salam maal hijrah.. nanti sy nak jadi cikgu tadika yang comel ahahaah

    ReplyDelete
  7. neph nak berhijrah ke luar negara la pulak...nak merantau ke luar negara...tgok indahnyew dunia ciptaan tuhan.

    ReplyDelete
  8. salam maal hijrah =)

    azam 1433H : nak kerja+kahwin ^_^ hehe

    ReplyDelete
  9. Fuh, harap tahun baru banyak memberi perubahan posititf (:

    ReplyDelete
  10. salam maal hijrah..(^_^) azam.. nak jadi insan cemerlang dunia akhirat.. insayaallah..(^_^)
    salam kenal dan
    folo sini..

    ReplyDelete
  11. xnak ckp laenn! tapi nak ckp telur tu chomey hehehehe :p


    http://ch000tz.blogspot.com/2011/11/aku-senyum-tapi-aku-bukan-giler.html

    ReplyDelete

Powered by Blogger.